Veelgestelde vragen
Hieronder vind je de meest gestelde vragen over onze producten en diensten. Staat je vraag er onverhoopt niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice. Ze helpen je graag verder!
Vragen over producten
Bij Kwantum vind je altijd een ruim assortiment voor de laagste prijs. Of het nu gaat om raambekleding, vloeren of juist dat likje verf of nieuw behang. Volop keus! Op de website tonen we alleen producten die op voorraad zijn in onze webshop en in onze winkels (m.u.v. artikelen met een alleen online of alleen winkel-label). Kan je het product niet vinden, gebruik dan de zoekfunctie rechtsboven. Mocht je er alsnog niet uitkomen, kom dan naar de winkel, daar helpen we je graag.
Let op: per winkel kan het assortiment enigszins verschillen, bijvoorbeeld vanwege artikelen die bijna uitverkocht zijn of de grootte van een winkel.
We proberen van elk product zoveel mogelijk informatie te geven op de website. Het kan altijd voorkomen dat je net andere informatie zoekt. Voor meer informatie verwelkomen we je graag in één van onze winkels. Onze medewerkers helpen je graag. Wij zijn telefonisch niet bereikbaar voor vragen over winkelvoorraden. Door snel wisselende voorraden, hebben we geen zicht op de actuele situatie.
Vragen over bestelling op maat
Orderkosten worden per bestelling van Raam (dus per klant) 1x berekend voor de administratieve handelingen die Kwantum doet voor deze klantbestelling. De order wordt geplaatst en door ons gevolgd; we informeren je over de status van de order, wanneer de order opgehaald kan worden in de winkel of wanneer deze vertraagd is. Kwantum wil graag transparant zijn in de manier waarop de kosten van een bestelling zijn opgebouwd, vandaar dat deze kosten apart worden toegevoegd aan een bestelling.
De hoeveelheid stof die nodig is voor een gordijn wordt bepaald door de gewenste afmeting van het gordijn, de gekozen maakwijze en de gekozen stof (kamerhoog of banenstof).
De hoogte van de benodigde stof wordt bepaald door de hoogte van het raam, plus extra stof voor de zoom en afwerking van de bovenkant.
De breedte van de benodigde stof wordt bepaald door de breedte van het raam en de gekozen maakwijze. Bij plooigordijnen is de benodigde breedte meestal 2 tot 3 keer de breedte van het raam, afhankelijk van het type plooi (bijvoorbeeld: het raam is 1.5 meter, de benodigde stof is dan 3 meter) .
Daarnaast is bepalend of de stof kamerhoog is, of dat er sprake is van een ‘banenstof’. Stoffen die kamerhoog zijn hebben meestal een hoogte van 3 meter; de benodigde hoeveelheid stof wordt bepaald door de breedte van de stof die nodig is voor het gordijn. (bijv. 3 meter) Banenstof is meestal 1.40 m. breed. Als er 3 meter breedte nodig is, betekent dit dat er 3/1.40 = 2.14 banen nodig zijn (wordt afgerond naar 2). Als de benodigde hoogte bijvoorbeeld 2 meter is, dan zijn er 2 banen van 2 meter = 4 meter nodig.
Tijdens het samenstellen wordt aan de hand van de gekozen opties de prijs opnieuw berekend. Hiernaast kunnen prijzen van losse gordijnen variëren als er wel of niet meerdere gordijnen worden besteld. Wanneer meerdere gordijnen van dezelfde stof worden samengesteld, wordt de prijs per gordijn lager. Zodra gordijnen in een set zitten verandert de prijs omdat er efficiënter met de stof omgegaan kan worden.
In het winkelmandje kunnen gordijnaccessoires worden toegevoegd. Heb je specifieke wensen, kom dan naar een van onze winkels, of kies de accessoires bij het ophalen van het gordijn in de winkel.
Als er iets mis is met de bestelling, kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice (als er iets ontbreekt bijvoorbeeld). Als je ontevreden bent over het gordijn zelf, dan vragen wij je om naar een winkel te gaan. In de winkel kan één van onze gordijnspecialisten samen met jou de klacht fysiek beoordelen en bepalen wat de beste oplossing is.
Veelgestelde vragen over diensten
Je ontvangt de dag, voorafgaand aan de ingeplande dag, na 13:00 uur per e-mail en/of sms een bericht met daarin het verwachte tijdsblok waarbinnen de medewerker bij jou arriveert.
Dit is het tijdsblok waarbinnen de medewerker arriveert om de opdracht uit te voeren. Het betreft niet de begin- en eindtijd van de opdracht. Het tijdsblok is een indicatie en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
We zouden graag een exact tijdstip door willen geven, maar er zijn helaas altijd externe factoren (o.a. uitloop bij andere opdrachten en drukte in het verkeer) waardoor we geen specifieke aankomsttijd kunnen garanderen. Je ontvangt daarom een tijdsblok waarbinnen de medewerker naar verwachting arriveert. Het is wel belangrijk dat je gedurende de dag van de afspraak op de locatie aanwezig bent. Zo voorkom je extra kosten om een nieuwe afspraak in te plannen. Het is niet mogelijk om een voorkeur door te geven voor een tijdstip/tijdsblok.
We doen onze uiterste best om binnen het tijdsblok te arriveren. Is dit niet het geval, dan vragen we je nog even geduld te hebben. Het tijdsblok is een indicatie en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je na 30 minuten niets gehoord van de medewerker? Bel dan met onze klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur telefonisch bereikbaar op 013-7502220 (gebruikelijke belkosten).
Nee, de medewerker neemt niet het afval mee dat ontstaan is bij het leggen of ophangen van de producten.
Wanneer de producten niet allemaal gebruikt zijn door de medewerker of jouzelf, kunnen de onaangebroken pakken/verpakkingen teruggebracht worden in de winkel. Op vertoon van je kassabon, ontvang je het aankoopbedrag hiervan retour. Je kunt de producten op afspraak retour brengen.
Het is belangrijk dat je zelf enkele voorbereidingen treft voordat onze medewerker langs komt. Check vooraf wat je moet voorbereiden voor het laten ophangen van je gordijnen, het laten bevestigen van je raamdecoratie en het laten leggen van je vloer.
Wanneer onze medewerker de dienst heeft uitgevoerd, doorlopen jullie samen de ruimte(s) waar de dienst uitgevoerd is. Wanneer de dienst volgens afspraak en naar tevredenheid is uitgevoerd teken je voor akkoord op de smartphone / tablet van onze medewerker. Mocht het niet volgens afspraak en naar tevredenheid uitgevoerd zijn, dan kun je dit kenbaar maken bij onze medewerker. Is het op dat moment niet te verhelpen? Teken dan niet voor akkoord en neem contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.30 uur telefonisch bereikbaar op 013-7502220 (gebruikelijke belkosten).
Wil je de afspraak verplaatsen? Dan kan dit alleen naar een later moment en niet naar een eerder moment.
Het annuleren of het wijzigen van een legdienst is mogelijk tot 3 dagen voor de afspraak.
Bekijk hier hoe je de afspraak annuleert of wijzigt.
We betreuren het zeer dat je niet tevreden bent over de uitvoering van de dienst. We vragen je om dit direct bij de medewerker kenbaar te maken. Zie ook de vraag: “Waarom / waarvoor moet ik mijn handtekening zetten op de smartphone / tablet van de medewerker?”
Merk je direct op dat de dienst niet naar tevredenheid is uitgevoerd? Zet dan geen handtekening voor akkoord bij het afmelden van de opdracht op de smartphone of tablet van de medewerker en neem contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur telefonisch bereikbaar op 013-7502220 (gebruikelijke belkosten).
Merk je dit kort na vertrek van de medewerker op, en heb je inmiddels voor akkoord getekend? Dan verzoeken we je om de klachtenprocedure op te starten. Dit doe je door een mail te sturen aan serviceteam@kwantum.nl met als onderwerp:
Klacht uitvoering dienst
Vermeld in je e-mail de volgende gegevens:
Je naam, adres en woonplaats
Het stoffeeropdrachtnummer
Uitleg van de klacht
De verwachte oplossing
Voeg foto’s toe (indien mogelijk en niet groter dan 10MB) van de situatie waar je een klacht over hebt